dimecres, 6 de març del 2013

CIUTADANIA



Els alumnes de 6è a l’hora de Ciutadania hem estat treballant com ens sentiríem si anéssim a viure a un altre país.
De totes les redaccions que hem realitzat em triat  aquesta. Esperem que us agradi i a la vegada que us faci pensar i reflexionar sobre el tema.

AMÈRICA


Ahir al meu pare a la feina li van donar una mala notícia. Li van dir que o el traslladaven a Amèrica o el feien fora. Quan m’ho van dir em vaig posar a plorar desesperadament. Per una part, me’n volia anar i descobrir món. Però, per l’altra, no volia perquè perdria amics de tota la vida i gent a la que tenia molt d’apreci. A partir d’aquell dia vaig començar a escriure un diari, perquè em sentia sola, com un granet de sorra enmig del desert. La meva vida era un caos, feia tres dies que ens havíem traslladat i el dia que vaig començar a l’escola va ser fatal. A l’hora de dinar em vaig treure el diari i vaig escriure que sabia com se sentia la gent quan la tracten  diferent, quan creuen que ets especial per ser nou, quan t’ignoren, fins i tot, quan fas el teu primer amic o amiga, però així comences a relacionar-te i obres les portes a la teva nova vida.

Després d’un temps començava a tornar a ser feliç, parlava la llengua perfectament, fins que un dia em vaig adonar que era diferent, no només el meu entorn sinó que vaig veure que jo havia canviat estava a la flor de la vida. La gent creia que era feliç i així era fins que vaig decidir deixar d’escriure el diari. De sobte, em vaig despertar amb el meu antic diari a la faldilla.  Per un moment creia que m’havia transportat al passat. En aquell instant vaig entendre perquè la gent com jo escrivia diari, per expressar com ens sentim en moments de la vida.

MARTA BERTOMEU

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada